Johannas favoriter 2006

ÅRETS BÄSTA DESIGNER
ROLAND MOURET
Roland MouretVarför Roland Mouret?
Jag väljer Roland M eftersom han inspireras likaså som mig utav det stilrena och klassiska 30-50 talet då kvinnans former stod i fokus. Han anpassar sina kläder och tyger efter kvinnans figur och tar fram hennes bästa sida. Hans kläder anser jag vara mästerverk, speciellt den välanvända & storslagna klänningen som vi såg på bla Vitcora Beckham, Cameron Diaz & Dita von teese.
Han är mästerlig!

ÅRETS BÄST KLÄDDA KVINNA
DITA VON TEESE
Dita
Varför Dita Von Teese?
Jag tror att många skulle svara i den här kategorin Nicole Richie, Mischa Barton, Ashley Olsen eller kanske Victoria Beckham. Men personligen så gillar jag den egenstiliga personen, där kommer Dita in i bilden. Plusset är att hon verkligen klär sig som utmanande pinupp inspirerad av 50 talets förförsika outfits, korsett, sexigt målade ögon, rött läppstift, långa handskar och lockiga frisyrer.
Jag är själv en 50 tals nörd och Dita inspirerar mig verkligen på många håll! Hon är klassisk och stilren.
jag kan ju säga att miss Richie också varit en riktig favorit, men ärligt talat så kan man säga att hon inte klädde sig själv.



ÅRETS NYKOMLING
ELIN KLING
ElinVarför Elin Kling?
Efter att ha sett några små mingel bilder på Elin från stureplan.se
 så såg jag direkt att tjejen hade känsla för stil!
det är inte förens omkring nu, det senaste halvåret hon verkligen börjat synas och bli kallad för mode ikon. jag ser fram emot massa massa mera klockrena outfits av våran svenska Elin,
får direkt Sofie och Ebba vibbar.
Likaså Elin varierar dyrt med billigt och det slutar alltid bra.
jag ser fram emot att få mer av Elin under det kommande året!









ÅRETS BÄSTA INOM MUSIKEN
BEYONCE KNOWLES
BeyonceVarför Beyonce?
Beyonce är och har har alltid varit en stor favorit inom musik genren. Men i år har hon verkligen förfört mig, Första hitsingeln från hennes världsklassiga album "b'day" var Deja Vu som vi alla dansade flott till under sommarens varma nätter. Sedan rullade det bara på med nya favoriter som man sönder spelade på mp3n. Nu kan jag inte sluta lyssna på Listen. Beyonce har även hunnit med två filmer detta år, Jag bara längtar tills Dream Girls släpps i Sverige. Jag hoppas bara på en god fortsättning för allas våran rnb chick.




ÅRETS MEST BESÖKTA BLOGGARE
PEREZ HILTON, MARIO LAVANDEIRA
PerezVarför Perez Hilton?
Denna man är ett geni, jag älskar hans brutala komik men med mycket eftertanke och kärlek bakom de flesta inlägg. Det gäller att inte ta allt så seriöst. Perez eller snarare Mario levererar verkligen när han uppdaterar om dagens händelser i kändisvärlden. Jag gillar honom verkligen!
Han är den som är först i hela världen på att sammla information om i stort sett vad som händer i kändisarnas vardag. En rolig och intressant bloggare måste jag säga. Har till och med Perez Hilton som start sida! Jag ser verkligen fram emot att fortsätta besöka min favorit Perez.

tala ut
Postat av: Josefinast

Alltså, jag kanske är blåst. Men hur får man bilderna att stå bredvid texten? Mina bilder vill bara vara under och över.

Postat av: Nora

nej, jag får inte heller till det så, hur gör man? Kul lista föresten :)

2007-01-01 @ 20:13:36
URL: http://aife.webblogg.se
Postat av: Ally

Älskar också Elin Kling, men jag tycker snarare Justin förtjänar bästa inom musiken ;)

2007-01-01 @ 21:49:29
URL: http://princessan.blogg.se
Postat av: Lolita Loco

Handen på hjärtat - jag läser Perez DAGLIGEN. *hehe*

2007-01-02 @ 19:42:59
URL: http://lolitaloco.webblogg.se/vintagemaniac
Postat av: Lisa

Dita Von Teese är riktigt snygg! Hon klär sig alltid lika bra :)

2007-01-03 @ 17:53:39
URL: http://aife.webblogg.se
Postat av: nina

Din blogg är ett mästerverk!

2007-01-03 @ 20:13:12
URL: http://ninahs.blogg.se
Postat av: Victoria

Jag skulle inte gå så långt och kalla von teese för årets stilikon, men jag håller helt klart med dig om att hon är en utav de främsta. Hon om någon har stil!

2007-01-04 @ 23:27:01
URL: http://svartvitlila.blogg.se
Postat av: Johanna

ally: :) jo Justins comeback är guld, men ärligt har jag diggat mer till beyonce!

Lolita Loco - same here ;)

Lisa - oh yes!

nina - tycker du? tack så jätte mycket :D

Victoria- alla tycker vi olika, jag tycker hon är den bäst klädda och det är antagligen för att jag är en sucker för 50 talet, alla tycker vi olika :)

2007-01-05 @ 11:55:45
URL: http://johannastic.webblogg.se

Uttryck din åsikt här:

you're name here:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback