Kropps ideal - Problemet sitter inte i dina höfter

MMJa, varje dag måste vi ställa oss inför rätta för våra kroppsideal. Många bryr sig inte ens medans vissa andra lägger ner hela sin energi på det.

Nej, du är inte sexig med dina bristningar om du inte har något självfötroende. Men tro mig, slänger du på dig självöftroendet blir dina bristningar det snyggaste som kan förekomma på din kropp. Älska det du hatar, omvandla det till det positiva det är verkligen inte svårt. Vi människor födds med skinn och ben och inte  med plast och ståltråd. Vi är inte barbie, ingen kan vara barbie, ingen kommer eller kan bli som barbie. Så länge du bor i en människas kropp. Problemet ligger inte i dina höfter, problemet ligger i det du tänker med.
Du kommer aldrig kunna sprudla, lysa eller vara glad om du inte skaffar dig ett självförtroende, hur gör man det? Jo man tar av sig alla sina jäkla kläder, ställer sig framför spegeln och inser att detta är jag, denna kropp ska jag spendera hela mitt liv med, så det är det bara att göra upp. Hitta det vackra med just dig. För det har vi alla, vissa vågar inte se.

Och lär dig att vara tacksamma för att du är du! Du har inte cancer, du ligger inte för döden, du är frisk, du kan röra på dig, du är fri att göra vad som än faller dig i!
Och vad bryr sig vissa då om, jo hur "tjocka lår" en har. Herregud, ibland får man verkligen skämmas.

Jag vet att man kan om man vill! Se bara på mig, min vikt velar mellan 66-68 kg. jag har bristningar på rumpan, en rygg full med ärr, ett hår som går av vid en viss längd så jag får alltid ha mellan långt hår! Jag avskyr min ansiktform. Men jag pallar inte att må dåligt över det! Det är jag DETTA GÖR MIG UNIK. Detta gör mig till mig.

Jag vet att ni kan om ni bara vill. Kan jag, kan du! HEJA!

TACE KARE LOVERS <3

tala ut
Postat av: Karin

bra ord:)

åå tack:) ha det fint!

Postat av: Alexandra

Har gillat din blog sedan första gången jag besökte den, du skriver väldigt bra!

2007-03-28 @ 22:33:45
URL: http://aalex2.blogg.se
Postat av: Anna

Underbart inlägg av en underbar tjej...
Härligt att du har denna inställning!

Nu blev du lite av min idol.
Kramar och respekt och beundran!

2007-03-28 @ 22:51:03
URL: http://pyttis.blogg.se
Postat av: cissi

fan vad bra skrivet johanna :)

2007-03-29 @ 10:52:40
URL: http://cissola.bilddagboken.se
Postat av: L

Ett jättefint inlägg med ett fint budskap, kanske skapar vi nu en debatt i din gästbok - diskusion är kul, åsikter är viktiga! Ett mycket bra intinativ.

Fast, kolla igenom grammatiken lite. Det är verkligen inte meningen att vara en elak grammatikpolis, men jag kan inte råför att jag varje gång tänker att din blogg skulle bli 10 gånger bättre bara språket är korrekt.

Fortsätt att älska dig själv och uppmuntra andra till att tro på sig själva, det är verkligen beundransvärt på alla vis!

2007-03-29 @ 13:34:49
Postat av: Lena

underbart skrivet! tack

2007-03-29 @ 19:54:43
URL: http://moeller.blogg.se
Postat av: Johanna

Karin - tack :)

Alexandra - åh tack så hemskt!

Anna - du anar inte vad det betyder!

L - tack det värmde verkligen! Och ja det där med grammatiken, problemet med mig är att jag skriver, sen postar jag direkt utan att läsa igenom. Jag måste verkligen bli bättre på det! dina ord betyder mycket och gör mig mer självsäker att våga kämpa mer för detta ämne! tack!

Lena - tack så hemskt!

2007-03-29 @ 20:52:06
URL: http://johannastic.webblogg.se
Postat av: L - eller Louise

Jag vet vad du menar. Jag är ofta likadan - man har så mycket att skriva, så många tankar och vill bara få ner det så fort som möjligt innan man glömmer bort det där som man bara vill att alla ska få ta del av! :)

2007-03-29 @ 22:10:03
Postat av: you´re anna

skit bra skrivet johanna! jag tar till mig av vad du skriver och för varje dag gör det mig starkare och tillsammans blir vi starkare!

2007-03-30 @ 08:50:20
Postat av: Johanna

cissi - åh tack :)

L - Ja precis, men som sagt, får ta mig i kragen, skriva av mgi och sen gå igenom allt haha!

Anna - tack gumman. det värmer så grant om mitt hjärta! allt för dig!

2007-03-30 @ 12:45:35
URL: http://johannastic.webblogg.se
Postat av: Antonia

Jättebra skrivet, mer sånt till världen!

2007-03-31 @ 09:29:07
URL: http://ainotna.blogg.se
Postat av: Milla

Guu va bra skrivet ! ! ! ! !

2007-04-02 @ 18:57:04
URL: http://milluska89.blogg.se/
Postat av: Mary

Shit, bra skrivet tjejen!

2007-04-04 @ 19:27:01
URL: http://likeitornot.blogg.se
Postat av: Anonym

Bra skrivet..men har inte marilyn gjort skönhetsoperationer ?har läst nånstans att hon gjorde en "nose-job"...sen om det är sant eller inte...

2008-08-18 @ 19:23:09
Postat av: Johanna

anonym: tack! och tack för den adnra komentaren det värmde verkligen! alltså jag vågar inte säga något om det, vad bilder visar mig så tycker jag marilyn alltid har varit sig själv lik. men det kan säkert förekommit! men kroppsligt så har hon i varje fall inte lagt sig under kniven! take care!

2008-08-18 @ 20:24:35
URL: http://johannastic.webblogg.se/

Uttryck din åsikt här:

you're name here:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback