Nej nu kör jag fan i mig!


Nu har jag gjort lite research angående  Low Carb - High Fat "dieten" eller snarare livstilen.
Low Carb-High fat påminner starkt om Atkins och GI-metoden, det går alltså ut på att äta mycket fett och mindre kalorier!
Detta är en bra livsstil speciellt för de som har diabetes men även så klart för friska människor.
Man ska alltså skippa pasta, ris, potatis och liknande vilket inte borde vara så otroligt svårt.
Jag började med denna metoden redan idag och det återstår att se hur resultaten kommer att bli.

Det positiva med dieten är att man får äta mycket av det goda! Man får bland annat äta en massa goda feta såser, nötter i massor och annat mumsfillibubba som man annars måste snåla med!

I min research råkade jag klampa in i ett forum där det stod enbart positiva saker om dessa livsstilar, Som tex "Jag har aldrig mått så här bra i hela mitt liv och har även på köpet gått ner två storlekar" "kilorna rullar av, gick ner 5 kilo på fyra veckor!" och det låter ju undebart, eller hur?

Jag ska ge mig själv och min kropp ett sista försök nu inför studenten!
Jag kommer med updatering senare om hur det har gått med det hela!
Anna, är du med mig?


tala ut

Uttryck din åsikt här:

you're name here:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback