Jag måste göra det här! Det är något jag bara måste!

image699

Vi är alla människor, människor med drömmar och mål i livet!
Vissa människors mål kanske är att nån gång få köpa den dyra prada väskan eller kanske att få gifta sig, skaffa barn och leva lyckligt i alla sina dagar, en annans dröm kan vara att bli en berömd TV reporter eller att bygga ett hus.
Men min dröm är inget av dessa alternativen än så länge. Min största, mest djupaste, nästan hjärteskrikande dröm är att få åka till USA, dra runt i en cab i bland annat USAs öknen, leva livet, låta dagen ta mig vart den tillåter. Inte jobba, inte göra något speciellt utan bara vara.
Stanna på något halvdant motell längst vägen. Träffa spännande halvalkholiserade människor.
Hänga på någon kass bar och bara njuta (konstigt nog!)
Kanske till och med plockaupp en liftare bara för att utmana ödet (och det känns nästan värt det!)
Det ska vara spänning och en obeskrivlig lycka. jag kan inte beskriva..
Ni kan inte förstå de rysningarna jag får i just denna stund när jag skriver detta inlägget!
Det bara kryper liksom!
Tänk er filmen Thelma och Louice? Det ska vara jag en dag! Jag lyssnar på just två låtar som taggar sönder mig något så oerhört (och dessa låtar är vad som lett mig till denna oändliga dröm som funnits inom mig sen 14 års ålder)
Den ena låten är The sons - To much of a good thing och The Eagels - Hotel California.
Hotel California beskriver nog min dröm kan man säga, till en viss del.
Jag måste göra det här, Det är något jag bara måste!
Jag kommer aldrig kunna leva med mig själv om jag inte gör detta.
Det skulle göra för ont om jag struntade i det.

Denna resa blir nog av om en sådär 2-3 år, för pengarna ska jag ha så jag bara kan slappna av och göra vad fan som helst! Därför krävs nog några års arbete först.

Hur är det med er? Vad är eran stora dröm eller erat stora mål i livet? Nu vet ni mitt.
Take Care lovers!

tala ut
Postat av: anna

jag vill med! bara man sparar pengar och sånt, jag vet hur mycket det skulle betyda för dig att åka och jag vill göra det med dig. jag vill följa med min bästa vän på det hon drömmer mest om!

Postat av: sabina

Det är precis min stora dröm med har drömt om det i flera ååår!! Det skulle vara det underbaraste som skulle kunna hända! Vi kanske träffas haha, för jag tänker helt klart göra detsamma! :D

2008-05-08 @ 18:33:33
URL: http://bjorkfilur.blogg.se
Postat av: Johanna

anna: jag vet att du vill och hoppas du håller fast vid de tankarna :)

Sabina: haha va? helt sjukt ju! jag som kände mig så ensam! haha ja lätt. let's dra!

2008-05-09 @ 17:22:00
URL: http://johannastic.webblogg.se

Uttryck din åsikt här:

you're name here:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback