Och med vikten försvann personligheten

Nicole Richie

Jag har alltid varit en sån som ogillar när folk svälter sig själva, det finns ju olika sett, vi har den typiska alldagliga typen som bara lever på nudlar (som alltså äter, men varken nyttigt eller tillräckligt) och så har vi de som lider av tråkigt nog bulimi eller anorexi. Det som stör mig iaf, är hur vi tillåter oss själva och folket i vår omgivning. eller tillåter kanske är fel ordval men jag menar bara på att det är så vanligt med människor som lever så här.
Vad som gör mig galen är att med smalhet tillkommer mode och trend (och tvärt om). Varför ska smalhet och mode höra ihop?
Förr såg vi aldrig Nicole RIchie för hennes klädval eller snygga stil. Vi såg henne för en sprudlande (kanske hatade och älskade?) personlighet! Vad ser vi idag? allt jag ser är något olyckligt och vars kläder hänger på kroppen som på en galge? Förr (på simpel life tiden) såg jag en självlysande egen bjudande person.
Hur mycket hon än ler på bilder, så strålar hon inte längre. Ärligt talat, inte ens photoshop hjälper. Och det suger!

Jag vill bara uppmana alla att var som du är, sluta aldrig ät, hur ska man då kunna njuta av livet? Ät rätt och träna istället, då ska jag inte klaga (nu talar jag ej till de med sjukdomar eftersom ja, det är en sjukdom och är svår att tala till vett via en obetydlig blogg) lyssna inte på vad vågen säger, gör som jag: ät en kebabpizza och var glad! Man lever en gång, EN GÅNG! ta vara på det världen. Livet är så mycket mer än kroppsideal.

tala ut
Postat av: BettY

Jag kan hålla med dig där en aning. Det är jättesynd att Nicole blivit så smal som hon har blivit. Om man kollar på gamla Simple Life avsnitt så, visst hon hade en väldigt härlig personlighet då, men det tycker jag fortfarande att hon har. Men folk förändras också, hon har väl helt enkelt mognat till, hon är inte 22 år gammal längre... Men jag tycker fortfarande det är synd med kroppsidealet i Hollywood. Folk borde lära sig att älska den dom är och njuta så mycket som möjligt. Kraven på kvinnor idag är för stora och pressen ifrån media gör ju att många får ätstörningar. Vi lever i en värld där utseende nästan är viktigare än insidan, det är synd...Men jag gillar iallfall fortfarande Nicole och tycker hon verkar vara en shjysst, rolig tjej!Jag hoppas att hon en dag får bukt på sina ätstörningar och blir hälsosam igen!I The simple life såg hennes kropp perfekt ut enligt mig!

Postat av: Johanna

BettY: ja jag håller med, Kroppsidealet i hollywood och världen över suger, och det är lätt att falla. Jag hatar bara intrycket det gör: gå ner halva kroppsvikten och bli modern. Typ så känns det nästan. Ush!

2007-03-04 @ 13:14:59
URL: http://johannastic.webblogg.se
Postat av: linnea

Väldigt bra skrivet..!

2007-03-06 @ 14:01:31
URL: http://ping.blogg.se/
Postat av: Ellen

ja titta så söt nicole är på den andra bilden. Hon kanske inte var så "fashion" men what the heck, hon var rolig och hade sin egen stil på den tiden innan Rachel Zoe kom in och sa att hon skulle banta och skaffa stil, tragiskt!

2007-03-06 @ 18:49:05
URL: http://elmers.webblogg.se
Postat av: Johanna

Linnea: tack du :)

Ellen: jo verkligen, hon strålade då! nu ser hennes ansikte riktigt "Hängigt och nere" ut. Ja verkligen tragiskt :/

2007-03-06 @ 18:51:24
URL: http://johannastic.webblogg.se
Postat av: Klangen

Haha, palla bry sig :P

2007-03-07 @ 11:53:01
Postat av: Antonia

Jättebra skrivet, verkligen!

2007-03-07 @ 16:06:21
URL: http://ainotna.blogg.se
Postat av: Jocke

Hm, jo det stämmer ju en hel del.
Jag tycker du borde utformulera det här lite mer så det kan bli en större diskution av det, eftersom det är en allvarlig sak, angående tjejer/kvinnor.
Det är inte ofta män bantar och är smala precis utan tvärtom. Det är som om att männen tar fettet från kvinnorna om du förstår vad jag menar. Du vet ( nu kanske det låter som jag är mycket imot kvinnor men så är det absolut inte) tjejer mellan 14-17 ålder brukar oftast vara riktigt smala. Jag känner en massa tjejer som klagar över hur "tjocka" dem är när dem är lika smala som en tändsticka och som inte har någon sjukdom.
Men det var annars bra skrivit.
Om du har något speciellt angående det jag har skrivit så har du min hotmail här: [email protected]
// Jocke

2007-03-09 @ 08:43:57
Postat av: Johanna

Klangen: om du inte vill bry dig om dina systrar, mödrar eller vänner så behöver du ju inte bry dig, ingen har tvingat dig.

Antonia: tack!

Jocke: absolut, det är en mycket allvarlig sak som man ska ta upp mer än mindre. nej, det låter inte som att du är emot kvinnor, det låter som att du har vett innanför pannbenet! tack för din kommentar!

2007-03-09 @ 13:55:30
URL: http://johannastic.webblogg.se
Postat av: Anonym

Du har väldigt stora problem med att sätta rätt tempus-form i dina texter. Skiljeteckne är utsatta där du vill ha dem och var finns de stora bokstäverna när man vill ha dem? Fix your grammar!

2007-03-10 @ 00:07:42
Postat av: Johanna

Anonym: well, eftersom detta inte är någon Svenska uppsats som jag måste läsa igenom direkt efter att jag skrivit den för att rätta fel så blir det som det blir. Jag postar direkt efter jag skrivit, förstår du inte behöver du inte läsa? Jag är ingen perfektionist som ödslar timmar åt varje inlägg för att se till så inte en viss stor bokstav är på fel ställe eller inte. Jag orkar inte sånt. Sen kanske det finns sånna som du som bara kommenterar det negativa i vad andra människor gör. but but, menade du bara gott så säger jag det fortfarande: att jag postar direkt efter jag skrivit och att jag inte ödslar till på grammatiken.

2007-03-10 @ 00:17:22
URL: http://johannastic.webblogg.se

Uttryck din åsikt här:

you're name here:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback