Skön tonårs soul


Liten tjej med en tung röst!
hel skön låt!
Tummen upp!

Klänningen är nu köpt!

image737
Jag köpte en medium, hoppas nu innerligt att storlekarna är normala.
klänningen kommer från stylebystars.com och kostade 500:-
tyvärr låg den inte på lager så den kommer om ca 2 veckor!
nu skall bara löshår köpas!

På måndag åker vi till Ryssland



På måndag sker det äntligen, det vi jobbat och kämpat för i snart ett år nu.
För drygt ett år sedan valde vi att ha en insamling som projektarbete, vi skulle sedan åka till det barnhemmet vi sammlat in pengar för och nu är den stunden kommen! Med nästan 7000 svenska riksdaler så åker vi över till Ryssland för att sedan i Chodouvo skänka behövande saker som nya sängmaddrasser, leksaker och dylikt till barn i ett barnhem.
Vi har utöver det även sammlat in leksaker, kläder och en massa jackor som vi även det kommer att skänka bort.
Resan tar drygt två dagar att göra och vi åker tillsammans med kommunen i Kumla, det är dom som ska hjälpa till med att ta oss dit!
Vi vill självklart tacka kumla kommun som kommer att förse oss med mat och husrum och som utöver det gjort denna resan möjlig för oss!
Så nu mina kära vänner kommer ni inte höra av från mig på över en vecka, jag kanske hinner updatera imorogn eller senare ikväll, men om en vecka är ni åter välkomna igen att komma tillbaka till en redigt updaterad blogg!
så tills dess..
Take care lovers!

tisdagens outfit (lite på efterslänten)

tisdagens
Klänning Gina Tricot
Jeansjacka vintage, systers gammla(?)
Solglasögon vintage (pappas gammla)
Röda pumps Vintage, myrorna

Sko punkten

image733

Studentpeppet på klaras

image732

Mischa Barton är sommarfin

image729

Dita von teese

image728

Kan någon förklara the hills för mig?

image727


När man tittar på The Hills så känns det för B för att vara en såpopera och för intensivt och överdrivet för att vara en reality serie, även fast det typ ska vara en reality serie.
Jag menar jag blir fan förvirrad, för hur kan alla kamera männ vara med på alla platser, som tex om Heidi ringer sin kille lite spontant när han åker i en bil så sitter en jäkla kamera man där redo och filmar? Jag menar det känns väll endå lite fake? eller? Samma sak i dagens program när Heidi skulle göra ett graviditetstest, så är hon inne själv på toan och suckar och där står en jäkla kamera man med? hallå? kan någon hjälpa mig greppa om vad det här verkligen egentligen är. Suck.
Fast jag måste erkänna att det är en underhållande och intressant serie!

Tusen tankar


för knappt en månad sedan letade jag desperat efter en studentklänning.
Nu känns det som att jag med hjälp utav allas vårat internet
har funnit säkert 10 klänningar jag kan tänka mig.
Ett stort jävla dilemma! Har faktiskt redan köpt en klänning, men
den känns bara inte helt hundra.
Och idag såg jag att denna skönhet hade ploppat upp
på stylebystars.com och den är så himla jag!
beställa eller inte beställa?

Gwyneth Casual

image724

Gwyneth glamour

image723

Sjukt avundsjuk!

image722
Man blir nästan svimfärdig när man ser denna klänning.
Såldes på ebay för ynka 500 riksdaler och gick till
internets snyggaste
amanda och jag är ju bara lite avundsjuk.

I miss holland so badly!



Nu är det ett år sedan vi var i Holland och våra älskade holländare kom hit
I matsalen idag så kom året holländare och massa minnen dök upp!
Ingen kan fatta hur kul vi hade det! Och jag saknar det så grymt!
Jag saknar emmy och ralf, vi hade så sjukt kul ihop.
Något jag aldrig aldrig glömmer! Och jag säger bara detta,
får ni chansen att åka som utbytesstudent, GÖR DET!
Jag ångrar det inte en sekund, varje dag kom nya sjukt roliga äventyr!


Dagens outfit, typ 300 år sen sist


Det var ett tag sen jag skrev av mig, så jag tänkte att det kunde vara passande att göra det nu innan mina kära vänner kommer hit.
I fredags så tog jag och tjejerna en kort shopping runda i Öret och det resulterade i väskan som ni ser på bilden ovan. Sedan kilade vi ner till Elite stora hotellet för att kolla på en och en annan väns bal, de var alla så otroligt stiliga! Så jag blev dygn peppad på en egen bal klänning!
Så när jag kom hem på fredags kvällen pratade jag med mamma och pappa om min nya dröm och sa åter igen "men det händer bara en gång i livet?!" så på lördagen blev det örebro igen med min kära mamma.
Och tro det eller ej det blev en stor chockrosa klänning (nästan som linnet), så nu måste jag ordna med vita handskar, skor och någon väska (suck)
Pengarna drar är allt jag har att säga men det är det faktiskt värt!
Så idag ska jag beställa hem mer löshår som krävs till uppsättningen utav håret!
Det komiska är att mina kära vänner Ida och Erika tydligen också har köpt två rosa balklänningar! och vi alla 3 kommer ha blondt uppsatt hår! haha! gud så tjusiga vi kommer att bli!
Så nog om det.
Jag ska tillägga också att vårat projekt arbete att åka till Ryssland nu är uppskjutet till nästa måndag!
Ska bli så oerhört kul, så nu ahr vi ingen praktik utan får leva själva i skolan, haha!

Idag fick jag även kommenterat av min lärare "har du gått ner i vikt? Du ser smalare ut!" och det kändes bra att höra eftersom jag faktiskt kör på GI metoden. Väldigt kul att höra!
det är allt för nu!

Take care lovers!


wheres all my soul sisters? Let me here your're flow sister!


Vad fan hände?

image713
Collin Farell hare alltid enligt mig varit en av världens mest attraherande männ.
och så mitt i allt hände något? Vart är han?
Han har bara efterlämnat ett skelett bestående av ynka kött och blod.
come back!
Det är lika disturbing när en man går ner massa i vikt som när en kvinna gör det!
det tyder på att man inte mår så jätte bra!
Be well!

Jag vädjar till läsarna

image712

Dagens bild

image711

Delikatesser i garderoben

image710

27 dresses

image709
Precis som den nya storfilmen 27 dresses så ligger det just nu
27 klänningar upphängda fint i min lilla irriterande garderob.
Varav 17 av dessa klänningar var svarta! shit.
känns iallafall riktigt skönt att organiserat lite grann!

Rihanna ft Maroon 5 - If i never see you again


Rihanna känns jävligt het i den h'är videon.
Det blir verkligen halle berry vibbar när hon har det korta håret!
Och han sångaren i Maroon 5 är också lika vacker som alltid.

He helps me out every time!

image708
det här är apan som torkar mina naglar
när nagelacket åker på!
från Urbanoutfitters

namnlös

image707

Det händer nån gång ibland och då lyckas hon!

image706

Englas live sända begravning, Rätt eller Fel?

image705

I morse när jag vaknade så såg jag att de skulle visa Englas begravning på svt.
"Okej?" tänker man då, är inte begravningar något personligt? Det hela kändes bara så olustigt!
Vad har vi med det att göra? Vi känner trots allt inte Engla, det enda vi känner henne för är för mordet, vi har ingen aning om vem hon är eller vilken fin människa hon var! Jag menar, hur många av er kan ens hennes efternamn?
Begravningen var otroligt vacker och det hela är vädligt sorgligt!
Men vad hände med barnen i Arboga? Max och Saga har inte alls uppmärksammats på samma sätt/nivå.
Varför? vet jag ej!! Vi måste alla förstå att allt det här med live sändna begravningar och virse värse i grund och botten handlar om media, media vill tjäna pengar, de vill ha rubriker och de gjorde Engla till en, ja, en kändis helt enkelt! Och hur fel är inte det egentligen?
Jag menar, det svenska folket har ju blivit delaktiga i denna personliga hemska händelse.
På något sätt känns allt så himla fel bara, otroligt fel! Eller vad tycker ni egentligen? Tycker ni att det är rätt?

Beckhams har sköna ungar

image704

Utgång med kalasbrudarna!


Ja men visst, dagen har bjudit på både gott och ont.  det var väldigt mycket på praktiken idag, men glad blev jag när Dario belönade mig med en hundring haha! Inte överdrivet mycket men väldigt omtänksamt och den hundralappen täcker trots allt kvällens magiska dryck!
Har precis varit hos Nathalie och glassat i solen, nu duschen och sen ombyte!
Ska bli superkul att få gå ut med halva 9D igen! I miss my darlings!
Och jag bjuder på en 3 år (snart) gammal bild från skolavslutningen i 9:an!

Vad händer en kväll som denna?

Take Care lovers!


Betsey Johnson, igen.

image702

Dagens bild

image701
Det här är Susanna.
Susanna är cool och stilren.
Därför får hon få den äran att bli dagens bild!

Dagens tips

image700

A tribute to to all the hurt souls in the world


Jag blir så trött på all skit som vår värld bara spyr ut.
den senaste månaden: 3 barnmord i Sverige, Kvinnan som blev våldtagen och misshandlad och inlåst i en källare i 23 år av sin egen far, en mor och en far som fryser ner sina tre spädbarn, tornadon i Burma, pedofilen som ska ha våldtagit över 300 barn och spelat in barnporr.
Ush, vart är världen på väg egentligen?
vad händer egentligen? Jag hänger fan inte med.
saker och ting är ännu värre än vad de låter.
Vi är så media kåta idag och tar det som en vana att sån här skit händer.
tänk på människorna bakom ansiktena.
Vilken jävla värld alltså.
tröttsamt.
inte konstigt att man inte orkar samla kraft att skriva seriösa
och djupa inlägg längre!

Jag måste göra det här! Det är något jag bara måste!

image699

Vi är alla människor, människor med drömmar och mål i livet!
Vissa människors mål kanske är att nån gång få köpa den dyra prada väskan eller kanske att få gifta sig, skaffa barn och leva lyckligt i alla sina dagar, en annans dröm kan vara att bli en berömd TV reporter eller att bygga ett hus.
Men min dröm är inget av dessa alternativen än så länge. Min största, mest djupaste, nästan hjärteskrikande dröm är att få åka till USA, dra runt i en cab i bland annat USAs öknen, leva livet, låta dagen ta mig vart den tillåter. Inte jobba, inte göra något speciellt utan bara vara.
Stanna på något halvdant motell längst vägen. Träffa spännande halvalkholiserade människor.
Hänga på någon kass bar och bara njuta (konstigt nog!)
Kanske till och med plockaupp en liftare bara för att utmana ödet (och det känns nästan värt det!)
Det ska vara spänning och en obeskrivlig lycka. jag kan inte beskriva..
Ni kan inte förstå de rysningarna jag får i just denna stund när jag skriver detta inlägget!
Det bara kryper liksom!
Tänk er filmen Thelma och Louice? Det ska vara jag en dag! Jag lyssnar på just två låtar som taggar sönder mig något så oerhört (och dessa låtar är vad som lett mig till denna oändliga dröm som funnits inom mig sen 14 års ålder)
Den ena låten är The sons - To much of a good thing och The Eagels - Hotel California.
Hotel California beskriver nog min dröm kan man säga, till en viss del.
Jag måste göra det här, Det är något jag bara måste!
Jag kommer aldrig kunna leva med mig själv om jag inte gör detta.
Det skulle göra för ont om jag struntade i det.

Denna resa blir nog av om en sådär 2-3 år, för pengarna ska jag ha så jag bara kan slappna av och göra vad fan som helst! Därför krävs nog några års arbete först.

Hur är det med er? Vad är eran stora dröm eller erat stora mål i livet? Nu vet ni mitt.
Take Care lovers!

take that as a fact

image698

Ett möjligt vintage kap?

image697Jag säger bara så här: Imagin!
Tänker er att jag klipper bort de korta ärmarna och gör det till en tubtopklänning!

Kanske lägger in och förkortar den lite! Vad säger ni?

Den är väll värd de ynka 40 kr som budet erbjuder? eller?



att buda eller inte buda, det är frågan?

En jäkel på att fynda!

image696Jag har varit utan mp3 spelare ett tag nu.
Och mobilens mp3 spelare kan bara ta typ 7-9 låtar och det är en aningen tröttsamt att lyssna på same shit every day.
Så jag gjorde en liten internet research och har nu kommit över en denver mp3 spelare
 för ett kalas pris! plus att jag beställde hem en annan mp3 för 99:- åt mor min!
Haffade de sista så hejdå!

Take care lovers!



Dagens tips

image695

2008 MET Costume Gala

image694

2008 MET Costume Gala

costume

2008 MET Costume Gala

image693

Betsey Johnson är en kvinnas våta dröm!

image691

Dagens tips!

image690

It's true do!

image689

Lite då och då dyker bilder upp

95233-688

I just love the 80's! till alla Angelina Jolie Fans!


Redan då var hon farligt attraktiv.
Och det är nog många killar som skulle göra som italenaren på filmen.
typ dö för att få vara med henne.
Jag älskar att hata henne för hennes skönhet!
Team Angelina!

I've got a hard decision to make


fan blir galen på det här med studenklänningar.
okej, alla klänningar är från forever21.com
Vilken?

Gwyneth tar det till en annan nivå

image682

Kanye West - flashing lights


It's all about Zoe Kravitz

zoe
Zoes klänning är så fantastiskt fin så det nästan värker i ögonen.
det där hade ju varit den lutimata studenklänningen, fast den såg lite för yllig ut endå.
Lite snövit vibbar över det hela!

Kelly Clarkson - Ave Maria


Den tjejen kan verkligen sjunga and thats it!
Synd bara att påven inte verkar fatta grejen.
Han ser ut att tänka typ "Eh vart ska jag ta vägen, ska jag typ titta dit eller dit eller ska jag gråta eller ZZzzz"
haha nej nog om det.
Bra gjort Kelly!

All a woman need is her bag and a pair of shoes

image680

Det går bra nu

image679
Som ni i tidigare inlägget läste så skrev jag om att jag skulle börja med metoden "Low Carb - High Fat" och tro det eller ej, det har funkat super bra för mig i veckan.
Har inte stoppat i mig så mycket som en enda pasta bit eller dylikt.
Det har varit mycket kyckling, fisk, kött med goda såser och halva tallriken sallad!
Och det funkar hur bra som helst.
Jag har också helt slutat små äta!
Snacka om att choka sig själv.
Men men, än så länge är det bara torsdag och det betyder att jag knappt hållt på i en vecka så vi håller tummarna för att jag ska klara mig till studenten.

Igår kväll var en intressant kväll.
Den började hos Kristin med grillat och vin, därefter mellanlandade vi på någons "private party" i tio minuter,
sedan drog vi vidare till klubben och där var jag i knappt 40 min.
Sedan drog vi vidare till Örebro, där lämnande jag tjejerna och mötte upp min karl och hans vänner, det hela slutade med O'learys.
Sen åkte vi hem och deckade.
En ganska trevlig och intressant kväll faktiskt! Vad gjorde ni på valborg?
Take Care lovers!