Johanna efterlyser H&M klänning

Johanna efterlyser
Jag vet inte hur, men jag lyckades verkligen missa den. och nu rinner tårar
ner för min kind, Denna klänningen. wow. det är något visst med den.
Slutsåld så klart. hittade den verkligen lagom i tid (not)
Så, om du har lust, vet nån, eller nått ställe som säljer denna i storlek 38/40
HÖR AV DIG! jag känner mig villig att betala vad som krävs.
Tänk i sommar, utsläppt hår, ballerina, stora solglasögon.
alltså jag hatar mig själv.

Dagens lilla

Today me

Klänning med fickor från Gina Tricot 200:-
Strumpbyxor HM 100:-
Halsband Kappahl 15:-
 
Idag skriver jag priser på det jag har på mig bara för att visa
att en söt outfit inte behöver kosta kjortan!



Dagens outfit + dagens inköp

todayinköp
Idag var jag cool med min nya jeanskjorta från carlings.
Sedan förde jag mig till Örebro och kom hem med den
super billiga godbiten till höger från Gina Tricot.
Ett par tjocka bruna strumpbyxor fick även joina!

Elin & Sofie tänkte i samma banor

Elin & Sofie tänkte i samma banor
Efter att ha tittat på elle galan och avlidit av Dita Von Teese så byttes
tv:n snabbt ut mot datorn för att titta på mingel bilder.
och vad ser jag?
Elin Kling och Sofie Fahrman accidently bär likadana klänningar.
Who blame them? Klänningen är ju super fin.
Men lite kul endå, hihi.

Idag: Piercing och lite små shopping


Idag gjorde vi det, vi drog in ett gäng brudar och piercade oss i varsin bröstvårta.
haha äntligen är det gjort, Och nej det gjorde inte ont! brändes lite.
Idag köpt jag: Röd klänning från H&M (ser lite trist ut på bilden)
grå klänning med fickor, Gina tricot
2 linnen Gina Tricot
Rött brett skärp secondhand.

Dagens svart/gråa

Dagens

Den det enkla känns rätt

Den det enkla känns rätt

ett ord; acne.

Ditas nya lover?

Ditas nya lover?
Ditas nya (?) man är då långt ifrån att vara Marilyn Manson.
well, If shes happy so!

Sommar och solglasögon

Sommar och solglasögon
Sitter redan nu och drömmer om solglasögon i stil med dessa.
Känner mig grymt sugen på ett par riktigt stora saftiga bågar men även
otroligt peppad att bära mina vintage brillor alá Ray ban Wayfarer som vi sett på de
flesta kändisar.


Victoria, Victoria

vicyVic
Jag vet inte hur eller varför men på nått sett så lyckas hon alltid fånga min blick.
Jag bara älskar hennes sinne för stil.

Den lilla dagens och ny design!

dagens
här har ni en halvdan bild på dagens lilla outfit.
Har nu suttit och kämpat lite med ny design, var trött på den andra!
 hoppas den faller er i smaken.
På mig gör den det eftersom jag älskar 50 tal.
Layouten känns personlig och väldigt "mig" speicellt med
 Marilyn och Dita som pryder det!

Svart topp
Zoul
Röd cardigan Only
Hjärthalsband Kappahl
Jeans Miss Sixty

Dagens innan jobbet shopping

cute
halsband
Idag tog jag mig en kort runda på Marieberg och fann mig dessa sötsaker på rean
Skorna som jag så länge suktat efter blev mina för 170 kr! från din sko.
Det röda hjärtat fann jag på Kapahl (som verkligen har snygga accessoarer) för bara 15 kr!
Jag gillar verkligen att accessoera med rött, rött läppstift, röda halsband/armband, röda örhängen, diadem
och framför allt röda pumps!

Scary Movie 2: Mitt Livs besparing + Ta min starka hand


besparingMITT LIVS
ett hålstarka hand
som jag tidigare sagt så avlider jag när det kommer till dessa filmer. Scary movie 2 slår nästan allt!
Mitt livs besparing är obeskrivligt (bilden högst upp) och
Ta min starka hand HAHA.
"Här finns ett hål, som man kan göra upp handen i"

The daily

The daily
Det var länge sedan jag bjöd på en dagens, så här har vi en dagens ;)
Topp från Asos
Byxor från Vila
Röd kuvertväska från Bianco

Asos känns rätt i vår/sommar

Asos

jag kan bara inte motstå ASOS. För ljuvliga vår/sommar klänningar!

Forever 21

Forever 21

Så här skulle jag vilja se ut en sommarkväll!

"So me"

Good lokin
se bara bilden. allt, helt och hållet allt! håret, glasögonen, det röda läppstiftet, toppen! japp, den här outfiten är klockren! helt i min smak!

Idas födelsedagskalas + kalasoutfit

Ida 
Födelse 

Sofie på kanal 7

Sofe på kanal 7

Du glömmer väll inte Sofies mode som visas ikväll klockan 19.00 på aftonbladets egna kanal 7?!
Klockren sminkning och frisyr dessutom!

This is why I'm not in to Paris

Paris
Visst ska man som kändis kunna gå i mjukisar och bara vara enkel och ledig! Men alltså ärligt talat så känner jag bara katastrof över hur fröken Hilton ser ut.  Först leopard mössan blandat med en randig topp, svarta mjukisar med guld/gula ränder och en väska i smak av den Jamaicanska flaggan. Mje jag vet inte riktigt, det är något som får mig att bara vända ryggen till Paris klädsmak överhuvudtaget.

Vem orkar eller överhuvudtaget ens vill vänta?

Vem orkar eller överhuvudtaget ens vill vänta?
designat av Diane von Furtsenberg
ETT SKEPP KOMMER LASTAT MED SOMMAR, JA TACK!

H&M vs LaRedoute

H&M vs LaRedoute
Igår när LaRedoute katalogen trillade ner i våran brevlåda så kunde jag inte låta bli att påminnas om H&Ms sötnos då jag såg LaRedoutes klänning som påminde ytterst om h&ms. Inte för att jag tror att någon härmar nån annan bara det att de var väldigt lika på sätt och vis! Priset skiljer sig däremot på hm är klänningen din för 400:- och på laredoute blir klänningen din om du hostar upp 1 370 :-

Ett steg närmare sommaren

britmachBikini

Och om jag längtar? Men detta betyder att nu börjar träningen på allvar. För i sommar ska det ske, jag ska uppnå mitt mål och bli boodylicious ;) Och dröm bikinin har vi vid sidan om Britney, Som förr hade den utlimata och snyggaste magen! Nytt år, Nya tag!

Nyklippt

Klipp
Igår tog jag mig till frisören för lite förnyelse, bevarade min blondhet, är nog inte redo för mörkt än. Så nu åkte håret av och nu kämpar jag med en page, jag känner mig nöjd, lite naket bara men det passar min stil!
Vill även säga förlåt för väldigt lite bloggande, har inte gett upp min lilla blogg har bara varit lite seg den senaste tiden, men nu är jag här igen :) SÅ fortsätt besök mig!
Take care lovers
/ Johanna

PARTY!

party
bilden bjuder jag på ;)

Johannas favoriter 2006

ÅRETS BÄSTA DESIGNER
ROLAND MOURET
Roland MouretVarför Roland Mouret?
Jag väljer Roland M eftersom han inspireras likaså som mig utav det stilrena och klassiska 30-50 talet då kvinnans former stod i fokus. Han anpassar sina kläder och tyger efter kvinnans figur och tar fram hennes bästa sida. Hans kläder anser jag vara mästerverk, speciellt den välanvända & storslagna klänningen som vi såg på bla Vitcora Beckham, Cameron Diaz & Dita von teese.
Han är mästerlig!

ÅRETS BÄST KLÄDDA KVINNA
DITA VON TEESE
Dita
Varför Dita Von Teese?
Jag tror att många skulle svara i den här kategorin Nicole Richie, Mischa Barton, Ashley Olsen eller kanske Victoria Beckham. Men personligen så gillar jag den egenstiliga personen, där kommer Dita in i bilden. Plusset är att hon verkligen klär sig som utmanande pinupp inspirerad av 50 talets förförsika outfits, korsett, sexigt målade ögon, rött läppstift, långa handskar och lockiga frisyrer.
Jag är själv en 50 tals nörd och Dita inspirerar mig verkligen på många håll! Hon är klassisk och stilren.
jag kan ju säga att miss Richie också varit en riktig favorit, men ärligt talat så kan man säga att hon inte klädde sig själv.



ÅRETS NYKOMLING
ELIN KLING
ElinVarför Elin Kling?
Efter att ha sett några små mingel bilder på Elin från stureplan.se
 så såg jag direkt att tjejen hade känsla för stil!
det är inte förens omkring nu, det senaste halvåret hon verkligen börjat synas och bli kallad för mode ikon. jag ser fram emot massa massa mera klockrena outfits av våran svenska Elin,
får direkt Sofie och Ebba vibbar.
Likaså Elin varierar dyrt med billigt och det slutar alltid bra.
jag ser fram emot att få mer av Elin under det kommande året!









ÅRETS BÄSTA INOM MUSIKEN
BEYONCE KNOWLES
BeyonceVarför Beyonce?
Beyonce är och har har alltid varit en stor favorit inom musik genren. Men i år har hon verkligen förfört mig, Första hitsingeln från hennes världsklassiga album "b'day" var Deja Vu som vi alla dansade flott till under sommarens varma nätter. Sedan rullade det bara på med nya favoriter som man sönder spelade på mp3n. Nu kan jag inte sluta lyssna på Listen. Beyonce har även hunnit med två filmer detta år, Jag bara längtar tills Dream Girls släpps i Sverige. Jag hoppas bara på en god fortsättning för allas våran rnb chick.




ÅRETS MEST BESÖKTA BLOGGARE
PEREZ HILTON, MARIO LAVANDEIRA
PerezVarför Perez Hilton?
Denna man är ett geni, jag älskar hans brutala komik men med mycket eftertanke och kärlek bakom de flesta inlägg. Det gäller att inte ta allt så seriöst. Perez eller snarare Mario levererar verkligen när han uppdaterar om dagens händelser i kändisvärlden. Jag gillar honom verkligen!
Han är den som är först i hela världen på att sammla information om i stort sett vad som händer i kändisarnas vardag. En rolig och intressant bloggare måste jag säga. Har till och med Perez Hilton som start sida! Jag ser verkligen fram emot att fortsätta besöka min favorit Perez.