Where did she go wrong?

Where
Att vara blond och korthårig har alltid varit mycket stilrent och tjusigt. Men kort och blondt i all ära, vad är detta jag ser?
Jag har aldrig varit ett större fans utav Bruce willis och Demis moores dotter Rumer Willis, men sen klippte hon sig och skaffade sig en stil (typ som Kelly Osbourne) och då började hon se bra ut!  Det gick hem hos mig. Men under veckan har hon typ doppat håret i blekmedel eller nått i hopp om en fin blond nyans. Håret är ju gul oranget och värst av allt, så där härligt lagom slitet! fel fel, Vi hoppas hon snart ser vad vi ser och tar sig tillbaka till den mörkare hår nyansen.

Jag önskar att fredag vore idag

Suprise
Den kommande fredagen kommer att vara väldigt, väldigt speciell! Min älskade har bokat hotellrum på Stora Hotellet, en svit dessutom! där ingår bland annat bubbelpool, mmmh! Plus att han hade bokat bord på Slottskällaren, åh! Som jag längtar. Det kommer vara vårat livs kväll!! kärlek, massa massa kärlek till dig min älskling!

Jag älskar dig!
 

I went to shop today

LAck
Det trillade med en hel del saker hem från marieberg idag. Vet inte ännu om jag ska ha på mig detta på skolkortet eller om jag ska ha något lite mer sofistikerat? I varje fall blir det nog den gråa polo tröjan som får följa med i svägnarna. Är riktigt glad att jag nallade de sista lacklegginsen, Minuset var väll att de är i storlek L! Men tur har väll jag som har en kropp där jag kan bära allt från xs till L, oftast är S/M min grej men ibland funkar helt enkelt de andra storlekarna galant de med!
Jag fick med mig lite mer i shoppingbagen men det visar sig senare i veckan!

Take care lovers!

Dumb acts out Dumber!!!

DUmber
Att vara så ytlig som i dagens samhälle, att till vardagsmat operera brösten större är för mig bara ren idioti. det finns så klart vissa undantag. Men vad är det som pushar en till att trycka in något hår och främmande i sin kropp? När man från början inte ville bli dömd för sitt utseende, till att vilja bli dömd för sitt utseende? Bröst är kvinnligt svar ja, men det är inte de som styr faktorn till att vi är kvinnor. Sak samma nu till sjävla rubriken! Heidi Montag, vad är det för människa egentligen? I en intervju med US weekly sa hon att hon hellre dog än att hon fick ha sina silikon upp pumpade bröst, "...surgery is a very big deal. Right before I went in, I was like, What if I don't wake up? Oh, this is scary. Then I thought, I don't care. If I don't wake up, it's worth it."
fan vilket rövhål! Till er som är så ytliga att ni hellre dör än få se ut som barbie, sök hjälp för guds skull! Jag kan knappt tycka synd om er.
Lär er acceptera er själva som ni är. Plastikkirurgi kommer aldrig göra er lyckliga. problemet sitter inte i brösten, det sitter i huvudet.
 

Is it a keeper?

Is it a keeper?
Fan har lite små ångest, ska jag behålla jackan eller ej? jag älskar hur den puffar ut och den ät jävligt stilren. So 50's!
Precis som jag vill ha det, men min pojkvän och lillasyster säger att det ser ut som en morgon rock? äsh. men är endå väldigt osäker. Ville ju ha en annan modell men den jackan tog slut på ett snapp. F*ck! jaja, jag har på mig till helgen iallafall.
svårt.

Oops I think I throwed up, det måste vara mensen!


haha förlåt men ja kan inte annat än skratta.
Pinsamheter.

Somewhere over the rainbow


ÖSK vs Helsingborg

Dagens
Wow, idag var jag på mitt livs bästa ÖSK match, 4-3 mot Helsingborg! sug på den du Henke Larsson.
ÖSK har nog aldrig spelat så bra, inte under min tid i alla fall. Jag är inget överdrivet fotbollsfan men wow! Guld match!
Utöver det så blev jag bjuder på 2 rätters middag (skulle varit 3 rätters men vi hann inte!) i ett VIP rum dessutom.
En hel bra kväll och nu fortsätter den med invigningen av programmet Boston Tea party, love it or leave it?

Thanks for findig yourself back!

Mih
Jag är tillbaka, och här för att stanna, I PROMISE! ska updatera bloggen oftare, bloggen är trots allt viktig för mig.
Var inte rädda för att kommentera om vad ni vill läsa mer om, eller vad som är intressant med just den här bloggen!
Idag läste jag en rad positivia kommentarer från en tjej, hon hade även länkat mig på min sida. Tack johanna det gör mig så himla glad och motiverad! du gjorde min dag tjejen!

Dagens citat av Ida 2 år.
Morfar (min pappa) började skälla på mig om att jag var lat angående körkortet. Då sa Ida först - Morfar nu slutar du bråka med johanna! sen var han lugn ett tag men började sen små bråka lite med mormor (mamma) då säger Ida, Nej morfar nu börjar jag bli vriktigt trött på dig!
det är så komiskt bara när en så liten tjej säger såna roliga saker med sin lilla bebis röst, sen låter hon så mogen i språket också. Gud vad jag skrattade!!

Christina Aguilera strålar!

 cA2
För att vara gravid ser hon väldigt fräsch ut!
Hot mama!


Stil är något personligt!

Stil
hon kanske inte är den snyggaste i hollywood, men hon är då en av få som har en egen och äkta stil. den säger något, den tilltalar mig licksom! Även fast jag själv aldrig skulle klä mig i goth inspirerad klädsel så älskar jag endå att titta på kvinnor som Kelly Osbourne och Dita Von Teese. De klär sig efter vad de själva vill och inte efter någon som talar om vad de ska ha på sig för att sedan slickas upp av massmedia och bli modeoffer.
Kellys stil säger något till mig!
Keep it up!


Idag ska jag och anna gymma!

Take care lovers

Vintagelicous, Todays me



Todays me
Snacka om att jag blev glad när jag kom hem från Kumla marken och jag hade fått post, ett paket med vintage-adidas jackan och ett litet kuvert med fyra clips örhängen.
 
Vintage är bättre än vad folk tror, allt jag köpt ligger lätt under 100 lappen!

Plus att jag äntligen köpt min älskade sjal! som jag letat så desperat efter i ett år nu.

Sen finns den på indiska, 80 riksdaler!

Tack anna för att du ställde upp och köpte den <3


nu ska jag jobba, ut i regnet!


TAKE CARE LOVERS <3

Jayne Mansfield

Jayne
En kvinna vi inte hört så mycket om, inte så konstigt då hon hade Marilyn Monroe som konkurrens. Steppet yngre än Marilyn men dog vid samma ålder.
En mycket kvinnlig kvinna och visst ser hon inte fantastisk ut? Tyvärr finns det inte så mycket bilder på henne.
Men visst påminner hon inte lite om Carolina Gynning?

This coath rock it my way!

My stuff
Precis hundra procent mig. Jag tycker faktiskt inte att bilden ger den någon rätt! den är så mycket finare och synligare i verkligheten! Här ser den bara svart, kappig och trist ut. I verkligenheten svänger den ut som en söt liten kjol och väcker 50 tals känslor på hög nivå!
Nu måste jag bara hitta ett exemplar i butik. Tur har väll jag eftersom den fortfarande inte är slut i internet butiken!


Tradera fynda!!

Tradera fynd
Jag fynar loss helt och hållet på tradera numera! har så länge letat efter stora clips örhängen men har aldrig funnit några. På tradera svämmer det över och gissa priserna? Typ fyra kronor. det är ju komiskt!
Massa annat fynd är skinnkjolar, adidas/nike/Puma tröjor. Inse att vintage is the shit!

Lets take three and pay for two!!

Sko punkten
1. "Gemma" 349 :-
2. "Marilyn" 249 :-
3. "Tiffany" 399 :-
slutpris: 648 :-
Än så länge har jag inte testat en enda av dessa skor. Men dessa är några jag kan tänka mig! Åker in i veckan och utökar sko garderoben.

Pumpkinhead "Ashes to Ashes"

Pumpkinhead
Så Typiskt mig att hyra en sån här film, som många tycker är töntigt, overkligt och larvigt! Jag tycker det är så jävla guld! Även fast man är medveten om att man aldrig lyckas hitta en bra skräckfilm.
Jag älskar rysare, skräck och splatter. Romantik är INTE min grej.

Har bara sett Pumpkinhead 2 och sen nu denna (Pumpkinhead, ashes to ashes)
Och den har var skapligt bra. Lite B effekter lite då och då som inte hade behövts vara med. Men själva monstret i sig var välskapat och såg äkta ut.

Till skillnad från förra Pumpkinhead filmen så har denna lite mer handling, vissa personer i filmen känns onödiga och jobbiga.

Men jag är trots allt inte allt för onöjd!

Den får åtminstone 3 av 5 möjliga.

The good and the bad days, I'm talking about the bad.

Bad
Är det en jobbig period i mitt liv för att
- Jag blivit av med min mobil?
- för att min pojkvän är i militärt område i en och en halv vecka?
- för att jag bara har mens och humöret är helt upp och ner?
- för att jag känners sånn stress över körkortet?
- för att jag lyckas sätta mig som offer i onödiga situationer som egentligen inte behöver uppstå?

nej fy, jag kanske är larvig. Men ibland är det jävligt skönt att skriva av sig. Jag brukar alltid vara lycklig, jag blir det snart igen ska jag se. man har ju sina dåliga dagar ibland, det kan vara bra kanske trots allt?