mITT FAVORIT PAR PÅ RÖDA MATTAN IGEN


Min absoluta favorit drink




























Rihanna


Lite mer sol? Ja tack!


Mina nya parfrymer


Hemma igen!

en galen vecka/helg på peace and love med min bästaste anna . mycket, mycket nöjd!
Super många bra band ochmycket trevlig sällskap!
men nu ska vi inte tala mer om detta! för här skall det updateras!

Nej mina kära! nu sticker jag på festival!



om jag är redo? Alltid redo! javisst! äntligen är det dags för ytterligare en festival igen.
Gammla minnen väcks och nya skapas! kan det bli så mycket bättre?
Nu sticker jag och ni ser mig åter på söndag med en trevlig update!
Men så länge får ni ha det så bra och återkom som sagt gärna på söndag igen!

Take care lovers!

viva la vida


Sex and the city the movie


Så sjukt sjukt jäkla bra! Jag och Slach skrattade, tjöt och njöt hela filmen igenom!
man blir ju bara lite avundsjuk på deras livsstil som egentligen inte existerar utan bara är på film.
Men man kan inte undgå att drömma och önska att man en gång i livet skulle hamna på samma plats som dessa kvinnor.

Dyra märkeskläder, fina lägenheter, perfekta jobb, perfekta vänner och att vara avgud.
låter för bra för att vara sant antar jag?

Men jag talar nog inte bara för mig själv när jag säger att en del av mig skulle vilja vill vara en del utav sex and the city.

Solklar film, jag håller inte riktigt med kritikerna när dom säger att filmen är som ett långt avsnitt.
För det händer för mycket för att det ska vara så.
Helt klart en lyckad film och nu vill jag bara ha mer än vad jag någonsin velat!

Update later


har precis jobbat. ganska skönt att komma hem till ett stort tom hus!
Är ensam hemma till nästa torsdag. nice!
Det blir peace på Onsdag! Längtar verkligen!
Nu ska jag snart ut på promenad med anna och alexandra!
Tills dess, take care lovers!

Forever 21


Love it or leave it


Ja det där vore ju något


Sex and the city maraton


Är det bara jag som dissar fotbollen och avnjuter en helkväll
av att titta på mina favorit tjejer i Sex and the city?
På måndag ska jag förresten se filmen med
min underbara slach!

Ett smakprov på vad som komma skall, this is some real good shit!


Ett litet smakprov från Coldplays nya hit, Viva La Diva.
Det räcker med att lyssna på den här snutten och man är helt fast!
Man kanske skulle ta och köpa skivan? Coldplay har alltid
skapat otrolig musik och det blir bara bättre!
Tyvärr kan denna låt bli ett fiasko då man kommit
på att den kan ha blivit kopierad, gå in
här för att se vad jag menar!
Tråkigt om så vore sant!

I'm feelin' it!


Nej nu sticker jag iväg och käkar kebab!


Jag är helt konstig idag, vaknade upp vid tolv i morse av att anna ringde och ville ut på promenad, somnade nån gång vid halv fyra igår kväll. typiskt mig

Efter promenaden blev jag utmattad och helt illamående.
Har legat och mått illa i sängen några timmar, sen steg jag upp, drack lite kolsyrat vatten, diskade lite, tog lite samarin och satte mig här för att updatera bloggen lite!

Nu börjar hungern komma och illamåendet släpper sakta men säker, jag måste bara fråga, är ni lika konstiga som jag? Att när ni är illamående är ni enbart sugna på en enda grej?
Jag mår illa av allt jag tänker på FÖRUTOM! -> Kebab!
Helt sjukt, jag är ett enda stort levande kebabmonster!

Men det kan jag väll få unna mig idag med tanke på hur jag mått?

Peace and love snart, TAGGET! Så imorgon blir det shopping inför festivalen!

Take care lovers!

Det ska börjas i tid säger dom


Nu kan även du tillsammans med ditt barn i ålder mellan 0-6 år bära högklackade skor,
TILLSAMMANS!
Detta borde klassas som barnmisshandel eller agning utan beröring.
Helt sjukt? Vilken idiot kommer låta sitt egna BARN bära högklakade skor?
En mer funtad och idiotisk affärsidé får man leta efter.
suck.

The Killers - Sams Town (Abbey Road version)


En av de mäktigare låtar The killers har gjort.
 känner ni också likheten mellanthe killers och Queen?
 Farligt liknande till både utseende, noter,
texter och allt annat som hör till!
Tummen upp!

Thats that!


God kväll lovers!


Jaha, då var det gjort också då! studenten alltså.
Tänka sig, att allt har gått så fort?
Dagen man drömde om redan första skoldagen i ettan.

Tre år flög förbi? Ena Innehållsrika 3 år som berikade mitt liv något så enormt om inte vore för dom.
dom i grupprum nr 307.
Friends forever, det är så man alltid säger och sen rinner det ur sanden?
Fast det tänker jag då aldrig tillåta.
 För kag längtar redan efter dom!
mina fis-rapande-bus-monster som är en del av mig!

Jag är så lycklig så lycklig!
Men kommer tomheten att smyga sig på mig med tiden?
Jag ska göra det bästa av allt, jag lovar och svär!
Jag ska få ett jävla bra jobb, tjäna pengar och sedan resa!

Jag känner mig rätt begränsad utan det där jävla körkortet!
Men jag är snart där, jag hoppas och hoppas!
För hårt arbete lönar sig allitd, right?

Det känns iallafall underbart att ha tagit studenten, som man förberett sig i 12 härliga år inför!
Nu är jag fri och det är nu verkligheten har börjat!


Take care lovers!

Och här kommer ytterligare en liten lista


Sjung om studentens lyckliga da'r!


FÖR JAG HAR TAGIT STUDENTEN, FYFAN VAD JAG ÄR BRA!


Lite to do inför studenten fredagen den 13:e


studentoutfiten fixad!


Äntligen lite nytt kött i garderoben


Lite egoistisk måste man få vara lite då och då


Balen 2008


Like no one other

image755

Hairdo

image754

Rysslands resan, en vecka senare






Ursäkta för den tid det hela tog, låt mig nu få berätta lite kort om rysslandsresan!
Dag 1. Vi åkte kl.9.00 förra måndagen från Kumla, sedan vidare till Stockholm för att ta båten över till helsingfors.
Dag 2. Framme i Helsingfors, bilresa därifrån till Ryssland. I Rysslands tull får vi sitta i ca 5 timmar och sedan betala 10.000 svenska kronor för att få komma över! Varför vi fick betala berodde på att vi hade med oss två släp fulla med kläder, leksaker, cyklar mm. Sedan åkte vi vidare till St. Petersburg, där vi körde fast i ytterligare några timmar.
När vi väl kom iväg så fick vi på vägen uppleva smutset, trasigheten. Vid ett litet "pit stop" så låg det massa knark sprutor, sprit flaskor och en massa otrevligt slängt i skogen.
Vid halv fyra på morgonen kom vi fram till hotellet och vi gick ganska direkt och la oss.
Dag 3. Ett par ryska studenter möter upp oss och visar oss runt om i staden Novgorod som vi bor i, senare blev vi filmade av rysk tv som sedan sändes rikstäkande.
Dag 4. Den här dagen mötte några andra tjejer upp oss för att visa ett gammalt hembygdmuseum som påminde oerhört mycket om Dalarna. Efter det åkte vi till köpcentrumet för att köpa tält, sovsäckar, liggunderlag och utomhusaktivitets leksaker till en skola. Pengar fanns det så det räkte och blev över då de är väldigt mycket värda i Ryssland, så vi plockade på oss även en massa papper, färg pennor, målarfärg, kritor, ritblock, leksaker och spel som skulle skänkas till ett barnhem.
Barnhemet bestog av väldigt många småttingar som tyvärr många av dom blivit upphittde i bland annat soptunnor!
Det uppskattades verkligen av kvinnorna som jobbade där och det var väldigt mycket blandade känslor när man såg dom små barnen.
Efter det åkte vi tillbaka till hotellet för att göra oss fina och redo för fin besök. Vi blev bjudna på novgorods finaste restaurang och hade även med oss fint sällskap. En trevlig kväll fylld med intressanta tankar och funderingar med Kumlas politiker.
Dag 5. Den här dagen skulle vi åka till en annan by, Chodovo där vi även där skulle skänka leksaker till ett socialt hem för barn med alkholiserade föräldrar eller även så att säga "oönskade" barn. Vi blev bjudna på restaurang och fika utav stadens borgmästare och fick även här väldigt mycket uppskattning. det hölls fina tal och allt kämpande med att få ihop de här pengarna kändes verkligen värt det! Vi åkte sedan direkt till en skola och gav bort det vi köpt och åkte sedan vidare till det sociala hemmet, vilket var en oerhört hemsk syn. Slagna barn, inte en enda leksak. Två pussel från typ 70 talet. Snacka om att barnen blev glada! Det kändes så himla bra!
Vi åkte sedan tillbaka till Novgorod där de ryska studenterna hade förberett en ute kväll! En väldigt trevlig och roande kväll må jag säga!
Dag 6. Sista dagen blev vi bjudna på lite picknick av de ryska studenterna, det blev grillad kyckling och svenska kubb! super trevligt! Sedan fick vi några timmars fritid i ryssland där vi passade på att utnyttja de billiga priserna på både alkohol och kristall. Det blev en jätte vacker serivise till mamma och whiskyglas i äkta kristall åt pappa.
En rysk sjal och några handgjorda smycken till mig plus en massa rysk vodka!
Dag 7. Hemfärd till Sverige, vilket gick väldigt bra! och vi var återigen hemma i Sverige på måndagen.
En oerhört givande resa med mycket skratt och gråt! jag ångrar ingenting och åker gärna tillbaka dit!
Den bästa resan jag någonsin gjort hitills i mitt liv! Det var många motgångar på vägen dit men i slutändan löste sig allt.
I slutet utav Junli och början av augusti så kommer de ryska studenterna hit och då blir det kräftskiva och snaps sånger för allt i världen!


Im back!

Så! nu är jag tillbaka från ryssland, är fortfarande oerhört trött och har massa nytt att updatera och visa er!
Speciellt det som jag köpte med mig hem från ryssland!
Jag låvar att lägga upp bilder imorgon, känner mig fortfarande helt sliten efter resan.
Jag vill helst bara lägga mig i fosterställning och sova!
Men det går ikke speciellt när man har skolan och hit och dit!
Men nu vet ni att jag lever iallafall och jag är åter tillbaka imorogn, pigg och kry!


Take care lovers!