Dagens, Fokus: Bruna Strumpbyxor

Dagens 

Idag letade jag reda på ett par bruna strympbyxor i mammas strumplåda.
Strumpbyxor är populärare än någonsin och jag gillar det verkligen!
Ett par röda, lila och mörkgröna bör inskaffas snart!
Lägg även märke till kjolen som innan var ett par batistini fin byxor (från faders garderob)

If I was a rich girl..

 

Skulle dessa två underbara verk vara en del av min väsk samling.
Som tur finns det billigare varianter, Hm har ju gjort
en liknande väsk variant av Marc Jacobs Leopard Chain Link Satchel.
Och en billigare liknelse av Pradas black leather medium briefcase går säkerligen att hitta på seconhand.


Dagens impulsköp

Dagens impulsköp

detta blev dagens impulsköp, jag hade låvat mig själv att inte slösa!
men ärligt talat, 150 kr? vem kan motstå!

Utmaning, pappas batistini byxor --> balongkjol

 
Ja men visst lyckades jag allt! Jag hittade ett par gammla fin byxor som min pappa en gång
i tiden haft, de är lite, lite förstora men tillräckligt bra så jag kan bära dom.
Bild kommer snart då jag själv har dom.
Jag är iaf stolt över vad jag åstadkommit,
sen om de blir användna eller ej återstår att se!





Linsdays mittbena

Linsdays mittbena

Lindsay har på senaste tid kört på med mittbena.
Bilden längst ut till höger är lindsays "original" frisyr.
Personligen så tycker jag hon direkt förvandlas till en
hippie
Jag uplever denna firsyr snygg ful på Lindsay.
Men ärligt talat tycker jag mest att det bara är Ashley olsen som verkligen lyckas med
mittbenan, visst finns det fler men hon bär den riktigt snyggt.

Två nya trender!?

Två trender

Den korta väldigt utsvängda klänningen och det nya knä strumpe modet
påminner mig väldigt mycket om denna typiska Schweiziska outfitten.
Bilder,
People och Rar
PS. till er som tror att jag hånar, snälla skaffa er något bättre än att hitta fel på mig.
Jag älskar denna outfit och säger bara att den påminner om denna där under!
skärp er nu och skaffa något bättre för er än att klanka på mig.

Hm

Kate, vad har du gjort?

Kate, vad har du gjort?
Ärligt talat trodde jag man hade gjort om hennes näsa på denna bild.
men ikke! Då Daily Mail hade bilden förstod jag att det var saning.
Är det kokainet eller något slags näs jobb?
Personligen tycker jag inte Pete är så bra för dig.

Våren & Sommaren 2007s hetaste assecoarer

Våren/Sommaren hetaste assecoarer

Vill du redan nu veta vad som är "IT" assecoarerna i vår och sommar?
En solfjäder i handen och ett väskbälte! Yes It's the thrue.
Direkt från fashion week New York.
Blir detta något man kommer att prova på?
Shore! Bring it on!

Gisele Bundchens stilmiss

Gisele

Gisele, det här känns verkligen inte rätt. jag finner ingenting av denna outfit varken
smickrande eller cool, vad nu syftet med den är.
Är det ett medvetet val att se ut så här eller blev det bara fel?

Jessica är snyggare än någonsin

Jessica Simpson
För ett tag sedan valde jessica att botoxa sina läppar och jag tror inte det var så många som tyckte det var speciellt smikrande, Jessica sa även själv att det blev helt fel och inte alls vad hon ville ha.
Nu har denna botoxinjektion lagt sig och med jessicas nya stil ser hon bara för fräsch och snygg ut!
Vem blir inte avundsjuk? Jag älskar jessicas nya stilrena och feminima stil


Cover girl

Cover girl

Jag såg på kellys blogg att man kunde göra ett eget tidningsomslag.
lite kul faktiskt, det var svårt att få färgerna och alla detaljer att gå ihop, men roligt var det!
här gör du det

Dagens outfit, Fokus: Gekås, Ullared

Dagens


Kofta, 120 :-
Svart topp, 40 :-





















I Onsdags tog vi en tripp till Ullared (gbg) för att handla på det super billiga Gekås.
De hade mer än vanligt, inom klädes väg blev det bara denna kofta, 2 toppar (se bild) och en puma/adidas inspirerad tränings övertröja.
Massa trosor, smink, vantar, halsduk, diadem, plånbok, läppbalsam, hängslen var det som fick följa med mig hem.
Otroliga priser!


Cameron go back to blonde!

Cameron

Camero, Cameron. Jag har alltid sagt att vissa passar inte i brunt eller blont.
Du är en sån som bara passar och är snygg i blondt hår.
Don't do this to yourself, GO BACK TO BLONDE!


Mer Lenny Kravitz

Mer Lenny Kravitz

Enligt min åsikt är han en av de vackraste männen på denn jord.
Och här är han på första sidan av Franska VOUGE


Scarletts Stilmiss

Scarletts Modemiss

Detta brukar inte vara så likt den söta och välklädda Scarlett Johansson?
Visst kan man bär urringat och visst kan man ha Push up, men man sätter väll en gräns så det blir ett bra mellanting?
Inte i detta fallet. Det ser varken smikrande eller sexigt ut om jag får lov att säga så.

Don't repeat this girl!

Veronica har stilen

95233-143
Veronica outfitts

Veronicas stil är för ljuvlig. Hon mixtrar med klassiskt och street.
Hon bär verkligen min typ av favorit plagg.
Den här tjejen har verkligen en plats på min klä sig bäst lista.
Förebild och inspirations källa? javisst!
har tidigare
bloggat om hennes sköna stil

FÖR SNYGG FÖR DIG.

Lila

Bilden talar för sig själv. LILA.



Gårdagens

Gårdagens

Igår blev det lite party och så här blev kvällens outfit.
Senaps gult linne, HM
Topp (används som kjol), ATT. (Åhlens)
Hjärthalsband, Åhlens
Leggins Gina Tricot



Jennifers nya hårfärg

Jennifers nya hårfärg

Är hon inte för snygg i sin nya chokladmörkbruna hårfärg?
Hon ser så fräsch och snygg ut! I love it.


Jag ska dansa hela natten lång..

Dans för mig..
Med de orden vill jag säga att dansen är så mycket för mig, jag är ingen elit dansare, jag har
aldrig tävlat i dans och vunnit en massa fina priser.
Dansen går inte att beskriva i ord för mig, det är något så vackert, det talar för sig själv.
Jag älskar modern dans/balett, Jazz, Hip hop, street. ALLT. det är så vackert.
Jag vill bara dansa, jag vill bara visa världen, jag vill bara dansa ut!
Förstår ni känslan av så mycket vilja?
Jag ska bli henne ni ser i musikvideos, jag vill inte vara sexidealet, jag vill vara dans idealet, jag vill att folk ska gilla det dom ser.
Jag vill leka med stegen och låta musiken styra mina steg.
Musik, sång, dans, skissa & teater.
Mitt liv, min lycka.

Så vad gör dig glad? Du kan ju se det som en utmaning om du vill!
Bortse gärna från mode intresset.
För det älskar vi alla ;)

I just love Stella McCartney

Stella McCartney
Behöver jag säga något om dessa plagg som kommer att äga våren 2007?
Kan det inte bli vår nu? kan inte bärga mig!


I garderoben hittar jag..

Mammas underverk

En jätte fin vit kofta med fickor, underbart! Precis en sådan som jag tittat på!
Storleken är dessvärre lite större (det är mammas från förra året)
Men det funkar! Det är snyggt med en lite stor och slapp outfit ;)
Ursäkta att bältet sitter snett! :P


FÖRNEDRANDE MOT MÄNSKLIGHETEN

HomoHar ni också sett reklamen? med de där vidriga människorna som inte tycker homosexuella har rätt till ett liv och bör slaktas. Dessa människor viker sina små vidriga liv till att hata homosexuella människor. Att hata en människa som älskar en annan? Alltså jag trodde vi levde i en tid då folk visste att man inom forskning tagit fram att man föds i fel kropp? Forskare har till och med visat bilder på vad "felet" eller vad man nu ska kalla det är på en homosexuell människa. Och sen så är det inget fel, man får väll vara som man vill så länge man inte skadar någon?

Sen kommer de där jävla asen. jag blir äcklad, de är vidriga. Att vika sina liv åt att få bort homosexualitet? Men pedofili då? Mördare då? Våldtäcksmän då? Nej nej, de är ju inte homo så då får de vara som de vill. Fyfan vilka jävla as. Antaligen kommer jag inte titta på detta program som visas på trean ikväll, först och främst krockar det med Desperate men vet inte om jag skulle klara av med att stå ut med ilskan. USH.


HJÄLP! NY FIRSYR, REKOMENDATION?

HJÄLP!Nu är det så här att jag är väldigt trött på den frisyr jag har. I våras klippte jag upp håret så det ser fortfarande ut ungefär så här, precis som rosetty skrev i sin blogg, ush.
Denna blonda hårfäg är min naturliga, mina hårstrån är fina och sköra och går av vid en viss längd.
Så jag känner mig fast, vill våga göra något nytt.
På denna bild är håret uppsatt, vilket jag nästan alltid har.
Tål inte denna fula frisyr längre.
Nu är det upp till er, kom med förslag, hur ska jag klippa mig? kanske förlänga, eller förtjocka? eller färga? Vad tycker ni?

Tacksam för svar och rekomendationer, och som sagt, mitt hår tål inte mycket, går av vid viss längd.
Så det gäller att vara försiktig,
Har även tappat en stor mängd underhår pga att jag fick bleka bort några slingor jag gjorde i håret i våras.
Men någonting kul ska väl gå?

Honungsblond + Rött läppstift

Nicole

Kan det bli snyggare? Först denna underbara hårfärg och sen den lilla extra färgklicken på läpparna!
När jag endå skriver om rött läppstift, någon som vet ett mer nedtonat rött läppstift?
jag bara älskar det röda läppstiftet men då det kan bli för extremt i mitt blonda hår.
Vill satsa på ett mer nedtonat röttläppstift!


UNDERWEAR BY GEÅKS



Underwear

Japp, några små söta favoriter från Ullaredshopping.
Och nej, priset överskred aldrig 50 lappen.
Den 18:e är det dags igen!


UTMANING, 9 BÄSTA KLÄDKÖP

UtmaningJag har nu tagit mig an den roliga utmaningen som elizabet uppmanade sina läsare att göra, Ta fram sina 9 favoriter inom klädväg.

1. Svart Omlott klänning, H&M, Tyvärr så används inte denna så flitigt (kan bero på urringningen) Men den anpassar sig väldigt bra till just min kroppsform, den tar fram dess bästa sidor!
2. Rött skärp, Pieces, älskar detta enkla röda skärp som blir det där lilla extra på en vardaglig outfit.
3. Grön stickad klänning, H&M, Älskar denna klänning! Har ingen annan att tacka än anna, Den passar perfekt till vardags som till fest, trivs otroligt bra i den.
4. Hjärt Halsband, Åhlens, detta lilla tjusiga halsband funkar till nästan allt, det är enkelt men väldigt stilrent.
5. Armband, Asos, Detta lilla söta armband är en favorit som även den piffar till det mesta.
6. Svart Kofta, Lindex, denna underbara kofta är en favorit, den gör vadragen lite roligare och jag älskar v-ringningen och de stora knapparna.
7. Olivbrun väska, Pieces, älskar denna väska, den funkar från allt från fest till vardags, jag får plats med jobb och träningskläder i den. Helt underbar!
8. Leopard sjal, Gina Tricot, Även här så används inte denna sjal så mycket som den borde göra, även denna är pricken över i:et, Den piffar till en vanlig trist outfit och gör den väldigt rolig och intressant.
9. Lee jeans, Dessa jeans är mina favoriter endast för att de passar min kroppsform så väldigt bra, den tar fram det bästa, sitter inte för tighta och känns väldigt bekväma!

Dagens, omlott klänning

Dagens


Ikväll.



Grekisk salladMin kväll kommer till en början att bestå av en god Grekisk sallad (efterlängtad).
Nästa steg blir att få njuta av med en påse chips och en god dipp till, och pricken över i:et, BECK.
Underbart!

Hoppas alla får en lugn och skön söndag, Och imorogn låvar jag att ta mig ann
elizabets utmaning!
See you then ;)



TVÅ FAVORITER I ETT

igen

scarlett+dita

Scarlett Johansson och Dita von Teese i ett och samma kort.
Underbara, sexiga, hemlighetsfulla och ruskigt stilrena bilder.
Foton: Flaun magasine.

KÄRLEK TILL SCISSOR SISTERS

Scissor sisters

Jag bara hatar att vara så emot refrängen "I don't feel like dancing" För det är det enda jag vill då jag slänger på denna underbara låt, shake it like you got it sister ;)
Mer Scissor sisters åt folket!


En stilren outfit

Skiss

Vit topp med puffärm
Svarta Jeans med hög midja

Marilyn Monroe

MnM MM



MIN VERSION AV FLASHDANCE

Skiss flashdance


The daily

Grey Vinterjacket

Grå topp/klänning
Skärp, Pieces
Leggins, Gina
Skor, Din sko
Armband, ASOS
Väska, HM
Jacka, VILA

ASOS KLÄNNING SÄLJES

ASOSKLÄNNING SÄLJES

En supersnygg klänning från asos som tyvärr aldrig blivit använd.
Jag köpte denna men det kändes inte som "min stil", den är precis som ny!
Sanningens ord, har aldrig blivit använd!
Det är en 38:a, funkar också som 36:a, markerar den höga midjan som är väldigt hett just nu.
Skriv till mig för mer information eller om du vill lägga ett bud.
Mischa Barton har även en likadan i annan färg.

Mischa Barton

DEN LILLA GRÖNA

Den lilla gröna


I LIKE TO PARTEY

Party

Topp, HM
Skärp, SALT (pieces)
Väska, m-berg
Leggins, Gina Tricot
Pumps, Sko Punkten