Päls, den stora debatten

Det talas mycket nu om huruvida päls är okej eller inte (svaret är väll ganske givet?) eller låt oss tala som en "fashionista" gör alltså huruvida äkta päls är snyggt eller inte.
Du gör dig till en medbrottsling när du bär en päls, du stödjer och tillåter att låta ett djur dödas för din fåfänga.
Unga oskyldiga djur flås levande för det gör att pälsen ser bättre ut.
Den smärta som djuren genomlider finns nog inte ens i våran vildaste fantasi,
tänk dig att någon flår dig levande, drar av dig huden medan du fortfarande lever.
Jag ska väll inte ens behöva tala om varför vi inte borde bära päls, endå väljer vi att göra det.
Djur utrotningshotas, djur lider och värst av allt är att vi tillåter det för att vi ska känna oss "inne".
Men du kan fortfarande vara inne och bära päls, men det är upp till dig att välja om du ska ha en äkta eller en oäkta päls.
Här nedan kommer ni att få se två bilder, jag vill att ni ska gissa vilken som är äkta och vilken som är fake!
Sen ska ni också uppmärksamma bilden på vad den vackra och oskyldiga lilla sälungen fick genomlida för, ja ni vet.
Nu har jag sagt vad jag tycker, och ni människor som har någon moral där ute ni vet vad som bör göras.



tala ut
Postat av: anna

fan va hemskt! jag ryser..

Postat av: Lolita

Amen to that!

2008-09-30 @ 17:40:10
URL: http://veganlolita.blogg.se/
Postat av: Linda

Vill bara komma med en liten "instickare" här. Det FINNS faktiskt päls/skinn som INTE orsakat djuren någon smärta på det sättet. Jga syftar främst på slakt. Vet att många är vegetarianer, men det är bara att inse, köttindustrin kommer inte försvinna på väldigt länge, så ska man slakta en tjur, använd då allting istället för att kasta allt. Däremot är jag HELT emot att man dödar djur enbart för pälsens skull, t.o.m haft föredrag i skolan om detta, men många glömmer att en sån sak som att köpa ett par "skinnstövlar" eller "skinnhandskar" faktiskt är i princip samma sak... Jag skulle aldrig bära päls, däremot har jag ju faktiskt ett par skinnstövlar. Har det djuret flåtts levande, eller har man tagit det i samband med slakt för mat? Hoppas på det sistnämnda...

2008-12-07 @ 13:18:42
Postat av: Linda

Många glömmer dock att en sån sak som att köpa "äkta skinnskor" eller skinnhandskar eller skinnväska faktiskt är i princip samma sak...

Mycket skinn får man då man tar av djur som ändå ska slaktas, då kan jag förstå det, men många glömmer att man även flår djur till dessa saker också

2008-12-07 @ 13:22:54
Postat av: therese

fyfan. jag blir äcklad. förstår inte hur man kan göra något sådant mot ett försvarslöst djur.

2011-04-06 @ 20:04:16

Uttryck din åsikt här:

you're name here:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback